czwartek, 3 września 2020

kadzidełka New Moon Wicca Ritual

Zwietrzyłam rytuał?

Ruch wicca w wielu kwestiach wydaje się zbieżny z tym, jak podchodzę do życia. Jedynym - sporym? - elementem sprzecznym jest to, że ja sama jestem ateistką, niewierzącą w żadnych bogów. Wierzę we własną moc sprawczą, pracę nad sobą. Uważam człowieka za część przyrody; wszyscy jesteśmy kosmicznym pyłkiem. Nie odprawiam żadnych rytuałów w związku z tym, ale... te kadzidełka po prostu musiałam mieć. Zakochałam się bowiem w pięknym, mizialskim (o chropowatej strukturze), połyskującym miejscami, a miejscami matowym opakowaniu.

New Moon Aromas Wicca Ritual to zapach na bazie ziół i żywic, który ma pomagać w relaksie; u mnie w formie naturalnych kadzidełek patyczkowych, których w opakowaniu jest 10 (15g).


Recenzja

Przez opakowanie (nie chodzi mi o tekturę, a to ze środka) zapach wydał mi się średnio przyjemny, kojarząc się z brudną ziemią i lasem. Kadzidełka wyjęte z opakowania las wciąż oddawały, ale już inny: drzewa porastały grzyby, pnącza i kwiaty. Zarejestrowałam kwiaty - chyba lawendę.

Dym, jaki rozniósł się po rozpaleniu kadzidełka uderzył kwiatami i ziemistością, zahaczając trochę o kościelny klimat. Ziemia zachowała odrobinkę brudu, pojawiła się przy niej ziołowa pikanteria. Czułam skórę - skórzaną odzież i / lub obicia. Wszystko to jednak koiły kwiaty. Wydaje mi się, że to m.in. paczula. Utwierdziłam się, że czuję lawendę, ale nie tylko. Oczami wyobraźni widziałam też jakieś jasne, wielkie główki kwiatów oraz leśną, dość ciemną polanę. Polanę, gdzie tylko nieliczni mają wstęp.

W zapachu tym był element lekko odpychający, ale jednocześnie... właśnie przez to zawadiacko wciągający. Mocny i odważny, a jednak z kwiatowym przełamaniem, utrzymywał się bardzo długo (aromat przejrzyście czuć nawet dnia kolejnego, po przewietrzeniu). Na plus także to, że kadzidełka nie dymią się za mocno paląc się bardzo długo (około godziny) i pachnąc, jak mają pachnieć.

Spodobał mi się charakter tego zapachu i jego niejednoznaczność. Nieoczywisty i dynamiczny - to jest to!

9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz