poniedziałek, 22 sierpnia 2022

kadzidełka HEM Flora Natural Masala Incense

Bogini kadzideł?

O wątpliwościach co do Hem pisałam przy Forest Flower, jednak gdy już uznałam, że dam marce szanse, kupiłam dwa warianty. Przecież mogło być tak, że trafię akurat na najgorszy, a więcej da mi już pewien ogląd. W dodatku opakowanie w ogóle nie kojarzyło się z tanio wyglądającymi kartonikami Hem, które dotąd widywałam często i wszędzie. Byłam też ciekawa, do czego odnieść nazwę. Ogólnie do flory, czyli roślin, czy np. do rzymskiej bogini kwiatów Flory?

HEM Flora Natural Masala Incense to kadzidełka patyczkowe o zapachu roślin, z linii "Natural Masala Incense"; zrobione z naturalnych składników (roślin z olejkami) i pakowane w Indiach; opakowanie zawiera 15 g (czyli u mnie 14 sztuk).

Opis producenta
Najbardziej tradycyjne z indyjskich kadzidełek.


Recenzja

Na sucho kadzidełka pachniały palonym drewnem, aż zwęglonym... dawno zagaszonym ogniskiem i popiołem, czarną ziemią wokół niego. Ziemistość roznosiła goryczkę i niemal smrodliwy (w pozytywnym sensie!) wątek. Doszukałam się też spalonych, aż przepalono-przypalonych ziół, może kwiatów.

Palony patyczek uderzył zapachem lekko wilgotnego, miejscami już ogrzewanego porannym słońcem torfu. Goryczka przeplotła się z subtelną słodyczą, kojarzącą się z zielonymi roślinami i kwiatami.

Rośliny i kwiaty z czasem zmieniły się w mech i zioła... chyba m.in. szałwię lekarską. Wyobraziłam sobie trawę pokrytą rosą i mech, porastający ciemne, leśno-bagniste tereny. Ziemia cały czas stanowiła wiodący motyw i chwilami kierowała kwiaty, rośliny w bardziej gnilnym kierunku. Gnilnym i zawilgoconym? Torf i zgnilizna polubiły się ze sobą i splotły konkretnie. 

Kadzidełka sypią się jak szalone, jednak na patyczkach i tak zostaje sporo dobra, na szczęście. Palą się dość szybko, a niemęczącego dymu idzie z nich dużo. Zapach utrzymuje się długo.

Kompozycja bardzo mi do gustu przypadła. Ziemista, gnilna i choć gorzko-mocarna, to także z odrobinką kwiatów i świeżości.

9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz