sobota, 20 maja 2023

wosk / świeca Kringle Candle Herbal Tea

Aż chce się pić

Bardzo lubię herbaty i zioła, a ich nuty w czymś wprost uwielbiam. Zawsze więc żałuję, że tak rzadko się je spotyka. Myślę tu zwłaszcza o herbatach. Jako nuty w czekoladach czy kompozycjach zapachowych powinny występować o wiele, wiele częściej! Stąd ten wosk po prostu musiał być mój.

Kringle Candle Herbal Tea to zapach ziołowej herbaty z cytryną; u mnie jako wosk kostka ok. 10,7 g (w opakowaniu 6 kostek, łącznie 64 g).

Opis producenta
Zrelaksuj zmysły rozgrzewającymi nutami świeżo parzonych liści ziołowej herbaty wymieszanych z rześkim akcentem białej cytryny.
Nuty górne: herbata, cytryna
Nuty środkowe: jaśmin, werbena
Nuty dolne: piżmo, szławia


Recenzja

Suchy wosk pachniał wyraźnie herbatą, ziołami i cytryną. Zaleciał mi lekko orzeźwiającym żelem pod prysznic czy dezodorantem (?). Kwaśny sok cytryny mieszał się z goryczkowatą skórką, co zgrało się z szałwią, która wyraźnie wychynęła ze splotu roślin. W tym znalazł się też znacznie słodszy, kwiatowy wątek. Pomyślałam o lekkim jaśminie. Herbata z kolei oddawała właśnie ziołowe napary, ale czułam też nutę zwykłej, czarnej. 

Z komika szybko rozszedł  się zapach mocno cytrynowej herbaty. Dosłownie widziałam gruby plaster tego owocu z pokaźną skórą, z którego to do naparu wyciska się kwaśny sok. Herbaciana baza na pewno była czarna, czuć jej subtelną, szlachetną goryczkę. Chwilami też trochę jakbym zaciągała się samymi fusami. Mieszały się z motywem skórki cytryny. Z czasem dołączyły do nich inne zioła. Rześko-kwaskawa szałwia? 

Mimo pewnego ciepła, podkreślającego myśl o parzącej się herbacie, czułam soczystość i rześkość. Z niej właśnie płynęła słodycz kwiatów. Kwiatów delikatnych, białych, a słodkich w intensywny i świeży sposób. To jaśmin. W pewnym momencie uderzył, wsparty jakimiś innymi kwiatami i słodkimi, lekko ostrawymi ziołami. Wszystko to jednak podporządkowało się niezwykle jednoznacznej czarnej herbacie z cytryną. Ta z czasem jeszcze się umocniła.

Wosk pachniał intensywnie na sucho, jak i po ogrzaniu. To prawdziwa siekiera o zachwycająco autentycznym charakterze. Rozchodzi się błyskawicznie i równo, nie tylko w pokoju z kominkiem. Utrzymuje się średnio długo.

W zapachu zakochałam się od pierwszej sekundy. Tak autentyczny, tak mocny i wyrazisty, że aż nadziwić się nie mogę. Mocna czarna herbata z cytryną, osłodzona jaśminem - coś wspaniałego.

10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz